Parenostre és una producció cinematogràfica de Last Minute (AIE), Minoria Absoluta i Lastor Media, dirigida per Manel Huerga i protagonitzada per Josep M. Pou (Jordi Pujol) i Carme Sansa (Marta Ferrusola), amb guió de Toni Soler. El rodatge s’ha fet, íntegrament, a les instal·lacions del Grup Mediapro. Parenostre explica com Jordi Pujol i tota la seva família gestionen la situació quan salta la notícia sobre els diners no declarats en comptes corrents andorrans.
Tot i que l’acció de la pel·lícula passa en escenaris interiors i exteriors, és una cinta que s’ha rodat tota en interiors. A través de pantalles led i croma s’ha aconseguit recrear tots tipus d’escenaris, tant interiors com exteriors, amb total realisme. És la primera pel·lícula que tècnicament s’ha fet tota així. Moltes altres produccions tenen escenes que utilitzen aquesta tecnologia, però no de forma íntegra.
A l’hora de dissenyar el càsting de la pel·lícula s’ha optat per valorar la capacitat interpretativa d’actors i actrius, defugint les similituds físiques amb el personatge real per evitar la imitació i la paròdia.
Els avantatges dels rodatges amb producció virtual
- Control tècnic i artístic: es poden veure els resultats en temps real i demanar canvis i corregir sobre la marxa.
- Les inclemències meteorològiques no afecten aquest tipus de rodatges. Es pot controlar i jugar amb la llum amb més facilitat. Hi ha una reducció d’imprevistos i un estalvi en el temps de desplaçament. Tot això facilita una reducció significativa de la petjada de carboni . Un rodatge amb producció virtual suposa reduir les emissions de CO2 entre un 76% i un 80% respecte a una jornada de rodatge convencional.
Apunts tècnics de la producció virtual
- La producció virtual és un mètode de rodatge que combina, de manera sincrònica, l’entorn real amb elements creats digitalment amb la tecnologia Unreal Engine. Aquest sistema de gravació permet explorar noves fronteres audiovisuals, ja que ofereix possibilitats infinites de personalització sense comprometre la producció.
- Des de la unitat de producció virtual de Grup Mediapro hem acompanyat tot el procés de creació de la pel·lícula: des de la preproducció fins la postproducció. Hem assessorat i acompanyat el procés des de la part creativa, tecnològica i aportant els professionals i talent humà que han fet possible un rodatge 100% en producció virtual.
- S’ha combinat tècnica croma i LED depenent de les necessitats. La tecnologia s’ha anat adaptant a les demandes artístiques del projecte. Els avantatges del LED és que amb aquesta tècnica no és necessari fer un procés de postproducció, i les del croma són que els plans que requereixen FX queden ja separats per capes. Tots els 3D usats han estat processats i projectats al LED en temps real, fet que ha permès que direcció i l’equip tècnic hagi pogut fer canvis a darrera hora.
- Mida pantalles LED: 8 metres de llarg + 8 metres mòbils, que es poden col·locar on es necessiti. A més d’un sostre de 5×5 metres motoritzat i inclinable, que ha servit per fer reflexes i il·luminar.
- S’ha treballat en estreta col·laboració amb l’equip de VAD (Virtual Art Department) de Nueveojos amb Mariona Omedes al capdavant: des del primer píxel de la preproducció fins al darrer píxel de la postproducció son dirigits per M. Omedes. El treball d’il·luminació de Mario Montero ha estat una de les claus per aconseguir una perfecta integració dels elements reals dins dels entorns virtuals.